lørdag den 5. september 2020

Bøn til Vor Frue af Monte Berico

Åh, hellige Jomfru, Guds Mor og min Mor, jeg takker dig for at du har vist dig på Monte Berico og for alle de nådegaver, du har givet dem, der søger tilflugt til dig.
    Det er aldrig nogen, der forgæves har søgt din hjælp.
    Også jeg søger tilflugt til dig og beder dig for Jesu lidelse og død skyld og for dine smerters skyld at hylle mig i din kappe, som er din moderlige kappe, Skænk mig den nåde, jeg beder om, nemlig ... og beskyt mig fra alt ondt, især fra synden, der er  det største onde.
    Kære Maria, lad mig altid nyde godt af din kærlige beskyttelse i livet og endnu mere i døden, at jeg derefter må komme til at se dig i Himlen for at takke og velsigne dig for evigt. Amen

Vor Frue af Monte Berico, bed for os!




  Eftersom vor Frue af Monte Berico bevarede indbyggerne i Vizenca fra pesten, er det flere steder blevet skik at bede denne bøn ni på hinanden følgende dage for at stoppe Coronaens hærgen. 

Original flere steder på nettet, blandt andet it.aleteia.org. 
 Oversat af Charlotte Olden-Jørgensen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar